Työsuojeluvaalit pidetään marraskuussa 2021

27.9.2021

Työsuojeluvaalit 2021 pidetään marraskuussa

Vaasan keskussairaala toimittaa työsuojeluvaalit yhden päätoimisen ja yhden osa-aikaisen työsuojeluvaltuutetun sekä neljän varatyösuojeluvaltuutetun valitsemiseksi toimikaudelle 1.1.2022 – 31.12.2025.

Äänioikeus on jokaisella valinnan toteuttamisaikana sairaanhoitopiirissä työ- tai virkasuhteessa olevalla henkilöllä. Sairaanhoitopiirin johtoryhmä ja nimitetty työsuojelupäällikkö katsotaan kuuluvaksi kuitenkin työnantajan edustajaksi, joten he eivät osallistu valintamenettelyyn. Vaalikelpoisuus on jokaisella äänioikeutetulla henkilöllä lukuun ottamatta niitä jotka siirtyvät yhtiöihin lähi tulevaisuudessa.

Äänioikeuden ja vaalikelpoisuuden voi tarvittaessa tarkistaa jaani.kujanpaa@vshp.fi  27.–30.9.2021.

Vaalien ehdokasasettelu on vapaa. Ehdokkaita voivat asettaa vaaleissa äänioikeutetut henkilöt ja/tai heidän viralliset tai epäviralliset ryhmänsä. Ehdokasasiakirja (suostumus ehdokkaaksi) on liitetty tämän ilmoituksen liitteeksi. Asiakirjoja voi myös tiedustella vaalilautakunnan jäseneltä katja.rosenzveig@vshp.fi. Ehdokasasiakirjat palautetaan vaalilautakunnalle osoitteeseen Jaani Kujanpää/XD-2 suljetuissa kuorissa.. Ehdokasasettelu päättyy 14.10.2021 (vk 41) klo 12:00.

Mikäli ehdokkaita asetetaan useampia kuin täytettäviä paikkoja, toimitetaan vaali.

Ehdokasasettelu asetetaan nähtäville intraan viikolla 42.

Sähköinen äänestys järjestetään 1-9.11.2021.

Vaalitulos julkistetaan vahvistamisen jälkeen sairaalan intrassa viikolla 45.

Vaalilautakunta