PLM Kim Berg ehdolla vuoden 2017 pohjalaiseksi Pohjanmaan liiton järjestämässä äänestyksessä. HFM Kim Berg är nominerad i valet av årets österbottning, som ordnas av Österbottens förbund

31.3.2017

29.03.2017

Äänestä Vuoden 2017 pohjalaista!

1. Kim Berg. Kim Berg on yksi Vaasan keskussairaalan puolesta taistelevan 12+1-liikkeen aktiivisimmista jäsenistä. Hän oli mukana järjestämässä 12+1-mielenilmausta Vaasan torilla. Tapahtuma keräsi yhteen noin 10 000 pohjalaista. Berg järjesti myös kansalaisaloitteen Vaasan keskussairaalan puolesta. Yhteensä 69 158 henkilöä allekirjoitti aloitteen, joka annetaan eduskunnalle 10. toukokuuta. Vaasalainen Berg on Tehyn pääluottamusmies keskussairaalassa.

Äänestysohjeet löydät Vaasan Ikkunan, Vasabladetin, ÖT:n ja Sydinin verkkosivuilta. Sieltä voit myös lukea lisää ehdokkaista! Viimeinen äänestyspäivä on 13.4.

Äänestää voi myös postitse. Lähetä postia osoitteeseen Pohjanmaan liitto, Hietasaarenkatu 6, PL 174, 65 101 Vaasa. Kirjoita ehdokkaan numero ja nimi sekä oma nimesi ja osoitteesi. Merkitse kuoreen ”Vuoden pohjalainen”.

Rösta på Årets 2017 österbottning!

1. Kim Berg
Kim Berg är en av dem som stått högst på barrikaderna i kampen för omfattande jour på Vasa centralsjukhus. Han var med och arrangerade demonstrationen för 12+1-modellen på Vasa torg – en manifestation som lockade runt 10 000 österbottningar. Kim Berg höll också i trådarna för namninsamlingen för centralsjukhuset. Totalt 69 158 personer skrev på medborgarinitiativet som överräcks till riksdagen den 10 maj. Till vardags är Vasabon Kim Berg huvudförtroendeman för Tehy på centralsjukhuset.

Instruktioner för hur du kan rösta hittar du på Vasabladets, ÖT:s, Sydins och Vaasan Ikkunas webbplatser. Där kan du också läsa mer om kandidaterna! Sista dagen att rösta är den 13 april.

Du kan också skicka in din röst per post till Vasabladet, PB 52, 65101 Vasa. Skriv vem du röstar på samt ditt eget namn och adress. Märk kuvertet med ”Årets österbottning”.