Medlemsbrev-Jäsenkirje 1-2024

15.1.2024

God fortsättning! Hyvää alkanutta vuotta!

Hoppas att julen, nyåret och dess eventuella ledigheter har gett er möjlighet till återhämtning och till er som arbetat så hoppas jag att ni får er ledighet nu efteråt (eller innan).

Toivomme, että joulu, uusi vuosi ja sen mahdolliset vapaapäivät ovat antaneet teille mahdollisuuden toipua ja teille, jotka olette työssä käyneet, toivomme, että saatte lomanne nyt jälkeenpäin (tai ennen).

Under våren 2024 kommer det att ordnas en del aktiviteter, så vi hoppas att det finns något för de flesta och att alla som önskar delta hittar den möjligheten.

Kevään 2024 aikana järjestetään monenlaista toimintaa, joten toivomme, että suurimmalle osalle löytyy jotakin ja että kaikki halukkaat löytävät siihen mahdollisuuden.

Biokvällen under hösten 2023 blev omtyckt så vi gör en ny omgång med liknande koncept. Denna gång kommer vi att ha 2 kvällar, 20.2 och 21.2.2024 kl 18:00. Filmen vi kommer att bjuda på denna gång blir Luottomies och förstås popcorn och dricka. Anmälan via hemsidan öppnar 17.1.2024 kl 16:00.

Syksyn 2023 elokuva-ilta oli suosittu, joten teemme uuden kierroksen samanlaisella konseptilla. Tällä kertaa meillä on 2 iltaa, 20.2 ja 21.2.2024 klo 18:00. Tällä kertaa näytettävänä elokuvana tulee Luottomies ja tietysti popcornia ja juomia. Ilmoittautuminen alkaa, kotisivujen kautta: 17.1.2024 klo 16:00.

Som följande program under våren så har vi också Hotellfrukost, vi kommer att vara på samma ställe som under hösten, vid Venn i Rewell Center. Vi har lyssnat på er och även här har vi utökat möjligheten att delta, vi har denna gång 9.3, lördag och 10.3.2024, söndag till vårt förfogande och man deltar endast vid ett tillfälle/ medlem. Anmälan via hemsidan öppnar: 7.2.2024 kl 14:00.

Kevään seuraavana ohjelmana meillä on taas Hotelliaamiainen, olemme samassa paikassa kuin syksylläkin, Rewell Centerin Vennissä. Olemme kuunnelleet teitä ja olemme myös pidentäneet osallistumismahdollisuutta, tällä kertaa meillä on käytössämme 9.3, lauantai ja 10.3.2024, sunnuntai ja osallistut vain kerran/ jäsen. Ilmoittautuminen alkaa, kotisivujen kautta: 7.2.2024 klo 14:00.

Vårmötet kommer att hållas 23.4.2024, kl 17:30, Sokos Hotel Vaakuna med efterföljande Conference Buffé. Stora organisatoriska förändringar är på kommande så vi hoppas på aktivt deltagande.

Kevätkokous pidetään 23.4.2024 klo 17:30, Sokos Hotel Vaakuna ja Conference Buffé. Suuria organisaatiomuutoksia on tulossa, joten toivomme aktiivista osallistumista.

Vårens större evenemang är en Hotellresa till Tallinn. Denna ordnas 3-5.5.2024. Resan ordnas via Oravais Trafik, preliminärt program är avgång fredag 3.5 kl 7:30 från VCS. Lördagen 4.5 fritt program i Tallinn och hemfärd söndagen 5.5, Vasa ca 20:30- 21:00. Anmälan via hemsidan öppnar: 25.1.2024 kl 16:00. Kontaktperson för denna resa är Kari Kuusela, kari.kuusela[a]ovph.fi, 040 772 3342.

Kevään suurtapahtuma on Hotellimatka Tallinnaan. Tämä järjestetään 3.-5.5.2024. Matka järjestetään Oravais Trafikin kautta, alustava ohjelma on lähtö perjantaina 3.5 klo 7:30 VCS:ltä. Lauantai 4.5 vapaaohjelma Tallinnassa ja paluu kotiin sunnuntaina 5.5, Vaasa n. 20.30-21.00. Ilmoittautuminen avautuu 25.1.2024 klo 16:00. Matkan yhteyshenkilö on Kari Kuusela, kari.kuusela[a]ovph.fi, 040 772 3342.

Vi kommer också att hålla påfyllningsval av förtroendemän under januari-februari 2024. Vi har alldeles för få förtroendemän inom Österbottens välfärdsområde så vet ni någon eller är ni själv intresserad så ställ gärna upp.

Järjestämme myös luottamusmiesten täydennysvaalit tammi-helmikuun 2024 aikana. Meillä on Pohjanmaan hyvinvointialueella aivan liian vähän luottamusmiehiä, joten jos tunnet jonkun tai olet itse kiinnostunut, tule mukana meidän kansa.

Kom ihåg att följa verksamheten via hemsidan https://ao914.tehy.fi/ , via FB (som är endast för medlemmar) och IG (som är öppen för alla).

Muista seurata toimintaamme nettisivujen https://ao914.tehy.fi/ kautta, FB:n (joka on vain jäsenille) ja IG:n (joka on kaikille avoin) kautta.

Hälsningar Jeanette och styrelsen/ Terveisin Jeanette ja hallitus